Tuesday, January 5, 2010

Artikel 6: Pembekal Butang Baju Melayu dan Kotak Songkok

PELUANG PERNIAGAAN DI BULAN RAYA YG AKAN DATANG

As'salamualaikum semua ahli2 Melayu-Trade,Saya mewakili syarikat saya, MTAC Sdn Bhd, sebuahsyarikat bertaraf bumiputera yang membekal Butang BajuMelayu dan Kotak Songkok diperbuat daripada plastik didalam enam warna (hitam, putih, lutsinar(transparent), hijau, cokelat dan biru tua).
Butang saya sudah berada di pasaran sejak tahun 1993 lagi dandianggap bertaraf "medium range" kerana harga retaildi pasaran adalah sekitar RM 50 untuk satu setmengandungi 5 butang dalam kotaknya sendiri. Pemborongserta pengedar yang membeli butang tersebut pada hargaRM 35 akan meraut keuntungan kasar sebanyak RM 15 satuset atau +42% setiap set. Butang2 tersebut agak unikdan nampak eksklusif, lain daripada yang diimpot dari Korea atau India serta kualitinya jelas lebih unggul.
Syarat untuk mendapatkan "taraf pemborong/agen" untukmenikmati harga special/borong tersebut adalah setiappembelian hendaklah minima 100 set butang dan bayaranC.O.D. Jika saudara ingin membeli kurang daripadajumlah minima ini, harganya sama seperti harga retail,iaitu RM 50 setiap satu, dan selepas itu, saudarasendiri tetapkan harga jualannya di pasaran (eg. RM70, etc.) untuk menentukan berapa banyak untung akandinikmati.
Kotak songkok pula di jual dengan harga retail dipasaran pada harga RM 12 setiap unit. Hargaborong/agen pula adalah RM 5.50, maka untung kasaradalah RM 6.50 setiap satu, ataupun dari segi %, ianyadalah +118%. Untuk kotak songkok, harga borong/agendinikmati apabila kuantiti minimanya adalah 40 unit(warna2 boleh di campur). Harga2 tersebut adalah sah untuk pengambilan diLembah Klang, maklumlah untuk permintaan luar KL,harus ditambah kos penghantaran dengan Pos Laju.Sila lihat gambar butang serta kotak songkok sayayang dilampirkan bersama e-mel ini.
Semua pertanyaan boleh ditujukan kepada e-melpejabat saya di mtacsb@tm.net.my kerana laman web sayadi www.mtac.com.my masih di dalam proses pembinaan.Sekian, terima kasih. Selamat berniaga terutamamenjelang Ramadhan yang akan tiba tidak lama lagi.

Yang benar,
Idris Mokhtar
(Pengarah Urusan)
MTAC Sdn Bhd
(No. Sykt. 360109-M; MOF 357-02001291)
Blok A-1, Tingkat 7, Wisma Yakin,
Jalan Masjid India, 50100 KL.
Tel (03) 2694-4828 / Fax (03) 2694-4817 / E-mel: mtacsb@tm.net.my

1 comment:

  1. Assalam encik nazri..encik nazri ada cawangan di johor bahru tidak.??

    ReplyDelete